Aurelija Tamulionienė, Nida Poderienė, Sonata Vaičiakauskienė. Lietuvos mokyklų lenkų ir rusų kalba mokinių kalbos vartojimo polinkiai ir kalbinės nuostatos
Aurelija Tamulionienė, Nida Poderienė, Sonata Vaičiakauskienė. Lietuvos mokyklų lenkų ir rusų kalba mokinių kalbos vartojimo polinkiai ir kalbinės nuostatos
Mokslo studija. Vilnius: Lietuvių kalbos institutas, 2023. ISBN 978-609-411-347-5, https://doi.org/10.35321/e-pub.63.mokyklu-lenku-rusu-kalba
Šioje mokslo studijoje, nagrinėjant dviejų tautinių mažumų – lenkų ir rusų – mokinių, lankančių mokyklas lenkų ir rusų ugdomosiomis kalbomis, kalbinę aplinką, kalbos pirmumo pasirinkimą ir kalbines nuostatas, siekiama giliau išanalizuoti mokyklos kalbos ir lietuvių kalbos sąveiką skirtingose kalbos vartojimo srityse, kalbinio elgesio ir kalbinių nuostatų ryšį, kalbos mokymosi veiksnius, padedančius sparčiau jiems išmokti lietuvių kalbą.
Mokslo studijoje parodomas mokyklose lenkų ir rusų kalba besimokančių vaikų kalbinis paveikslas, pradedant kalbos vartojimo polinkiais ir baigiant kalbinių nuostatų ir mokymosi ryšiu. Šis leidinys naudingas tyrėjams, mokytojams, tautinių mažumų mokyklose besimokančių vaikų tėvams, švietimo ir kalbos politikos formuotojams.